Uka som var

Da er det lørdag igjen, og jeg tenkte å skrive litt om uka som var :)

Mandag brukte jeg med en annen utveklsing elev som også er fra Norge. Vi dro på Plaza før vi reiste til Mooloolaba for å bade og sole oss. På veien hjem fortalte hun meg om en cafe med navn Scanidic Cafe, og den ligger i Maroochydore, altså der jeg drar hver gang jeg tar buss. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg ikke har lagt merke til den før, med tanke på at jeg har kjørt forbi der i et halvt år nå. Det tar bare 5 minutter, kanksje ikke fult det heller (?) å gå fra busstasjonen og over til den cafeen. Uansett, om det er eieren eller bare en som jobber der, er i hvertfall svensk. De selger et lite utvalg av svenske produter i tillegg til noen norske også. På menyen har de også typiske skandinaviske bakverk. Vi har planlagt å gå å spise der en dag :)

Tirsdag så dro jeg på cafe med noen jeg møtte allerede den første måneden her. Det er noen søstre som kommer fra Melbourne, men de flyttet hit forrige fredag. Det var skikkelig koselig å se de igjen og vi planla at vi skulle møtes på fredagen også. Onsdag dro jeg til Noosa, der jeg gikk rundt å så i butikker, møtte også en venn fra Northern Territory turen min.

Torsdags morgenen dro jeg, Veronica og vertsmoren hennes til Coolum for å gå Mount Coolum. De har gått der før, men det var første gang jeg gjorde det. Jeg trodde turen skulle være litt lengre enn det den var, men det var fordeom en velidig fin tur og utsikten var helt fantastisk. Selv om vi gikk tidlig på dagen var det kjempe varmt, så det var deilig å bade på Coolum Beach etter fjelluren. Hjemme igjen badet vi i bassenget og senere dro vi til Mooloolaba på Eat Street for å spiste middag. Eat Street er rett og slett mange matboder som er satt opp i en av bakgatene og du finner all slags forskjellig mat der. Vi ble ikke sålenge fordi det var så sykt mange personer der.

I går dro vi innom plaza for å se etter skrivebøker før vi dro til Mooloolaba for å bade og sole oss. Vi prøvde oss på volleyball også, men det var alt for varmt å spille på stranden på det tidspunktet på dagen. Etter en Acai-bowl, dro vi hjemmover. Selv dro jeg til Good Life Center rundt kl 17.30 for å møte de fra Melbourne igjen. Der var det sånne oppblåsbare greier i bassenget, men vi sa oss fornøyd med bare en svømmetur før vi gikk ut av vannet og satt oss på gressplenen. Der satt vi å hørte på live musikk og pratet. Det var skikkelig hyggelig også var det morsomt at den ene venninen deres hadde vært på akkurat samme outback-tur som meg, bare med en annen gruppe eller klassen hennes (er litt usikker). Vi viste bilder og pratet om stedene vi hadde vært på.

I dag skal jeg være med "vertsbesteforeldrene" mine i Brisbane også skal jeg overnatte hos dem. Vertsforeldrene mine skal sove borte i natt, så derfor skal jeg være med foreldrene til vertsfar. Jeg liker de veldig godt, så jeg gleder meg veldig.

Det siste bildet er fra nyttårsaften, og det er Veronica som har tatt det.

Én kommentar

Helena Westergren

13.01.2018 kl.03:43

så fine bilder :)

Amanda

17, Tromsø

Jeg er ei 17 år gammel jente som har reist til andre siden av jorda for å gå på skole. Her vil jeg skrive om hva jeg opplever det neste året. Om du har spørsmål om utveksling er det bare å ta kontakt :)