juli 2017

Jeg skal på tur med EQI

Glemte å skrive i forrige innlegg at jeg skal på tur med EQI. EQI står for Education Queensland International, og det er de som organiserer skoleplass og vertsfamilie til de elevene som kommer til ...

Gold Coast

Hei! Tenkte å skrive om hvordan helgen min har vær. Starter dermed med fredag. Hadde enda en kamp med Touch i gymmen. Oppvarmingen besto av to nye teknikker/metoder (eller hva jeg skal kalle det)....

Torsdag

Denne uken har gått så utrolig fort. Føles ut som om det er tirsdag, men i morgen er det helg! Siden det er torsdag så sluttet jeg tidlig på skolen, har bare tre fag og er ferdig kl. 11.20. Dermed...

Brisbane

Lørdag dro vi av gårde til Plaza. Vi fant en ny butikk som vi ikke hadde vært inne på. Både jeg og Anna forelsket oss helt denne butikken. Tror den heter Kikki K. Etter hvert kom også Veronica til ...

Uka oppsummert

Denne skoleuken har gått så utrolig raskt! Uka har bestått av fire vanlige skoledager og torsdag var aktivitetsdag. Alle på senior-trinnet dro til universitetets idrettsbane, der måtte vi før...

Rolig søndag

Barnebarnet til vertsforeldrene mine kom på besøk i dag formiddag. Han er 2 år og veldig "noisy" som vertsmor sier. Både jeg, vertssøster, vertsforeldre og barnebarnet dro til et shoppingsenter hal...

15.07.17

Fredag tok vertsmor oss med til et marked ved Sunshine Plaza. Jeg fant en t-skjorte og vi spiste churros. Etter det syklet jeg og Anna til et arrangement som heter "Youth." Som navnet tilsier ...

Skolen så langt

I dag hadde jeg min 4. skoledag. Jeg starter med tirsdag. Tirsdag var første ordentlige skoledag der vi bare møtte opp på det internasjonale klasserommet for å få hjelp til å komme oss til første ...

Go Gryffindor,nei vent...

To dager med normal skole er unnagjort, og første boksetime er gjennomført, men mer om det i morgen eller fredag. I kveld dro vertsfar til Brisbane for å se rugby-finalen mellom Queensland og...

Mountain Creek

Etter at vi hadde spist frokost i dag så jeg og vertssøster film. Trengte noe å gjøre for å få tiden til å gå. Vi så ca halve filmen før vi måtte gjøre oss klare til å dra på skolen. Vertsmor kjørt...

One week!

Tenk, i dag har jeg vært en uke i Australia! Det har gått så fort. Føles ut som om jeg bare har vært her to-tre dager, men jeg har fått sett og opplevd så mye allerede. Mine favoritt moments så la...

Første sykkeltur!

Til frokost i dag fikk vi servert pannekaker. Anna og jeg hadde bestemt i går at vi skulle prøve syklene i dag, så vi dro på vår første sykkeltur i Australia i dag! Det var kjempefint vær til å syk...

Regn på Sunshine Coast

I dag har det vært ordentlig inne-vær. Det regnet noe voldsomt på starten av dagen, så planene våres om å sykle måtte settes til side. Anna og jeg ble kjørt til The Plaza (Sunshine Plaza) der vi kj...

Australia Zoo, Bilder

Anna, vertssøsteren min fra Tyskland.

Australia Zoo

Vi dro ikke til Sunshine Plaza i dag som planlagt. Vertsmor foreslo at jeg og vertssøster kunne dra en tur til Australia Zoo, så vertsfar kjørte oss dit. Å dra til Australia Zoo var en fin måt...

Første dag med vertssøster

I dag da jeg sto opp ventet Maple på meg utenfor soveromsdøra. Hun fulgte etter meg hele morgenen og etter det la hun seg god til rette på sengen min. Der har hun vært hele dagen. Når jeg er innom ...

04.07.2017

Her er flyruta fra Abu Dhabi til Brisbane Ett skilt jeg fant i dag da jeg gikk tur. Katta til familien. Hun liker å sitte å se på fuglene, men på dette bildet har hun oppdaget middagen ...

Flyturen og de første to dagene

Dagene (og to uker før) jeg reiste fikk jeg flere besøk og mange hilsninger om et godt år på utveksling. Vil benytte muligheten til å takke alle som har ønsket meg lykke til! <3 Jeg startet rei...

Hvordan havnet jeg i Australia? (litt om søkeprosessen)

Det hele har startet med at jeg har reist endel med foreldrene mine. Mamma har også alltid pratet om språkreiser og sagt til meg at om jeg har lyst til å delta på noe slikt, så skulle jeg...

Velkommen!

Hei og velkommen til første post på min nye blogg! Her vil jeg prøve å blogge ca 2-3 ganger i uka for å oppdatere alle der hjemme i Norge.  Jeg har ferie frem til mandag, og vil de...
Amanda

17, Tromsø

Jeg er ei 17 år gammel jente som har reist til andre siden av jorda for å gå på skole. Her vil jeg skrive om hva jeg opplever det neste året. Om du har spørsmål om utveksling er det bare å ta kontakt :)